JSport.roJSport.ro

Ce strategii aplică sportivii sau persoanele care iubesc sportul, pentru a se recupera mai repede după antrenament și a-și spori performanța? După cum se știe, sportivii experimentează de multe ori stări dificile create de supraantrenament, iar asta înseamnă uneori chiar leziuni osoase și articulare create în timpul exercițiilor fizice. În ciuda acestor probleme, ei încearcă să facă tot posibilul să-și întărească corpul pentru abilitățile sportive specifice, prin antrenament și să adopte strategii cât mai bune de recuperare.

Sportivii care doresc să obțină performanță trebuie să nu ignore oboseala fizică și recuperarea după antrenamentele intense. Calitatea rezistenței fizice le poate afecta în mod direct performanța.

Rolul vitaminei D pentru sănătatea oaselor și recuperarea sportivilor

Despre vitamina D se știe că menține sănătatea sistemului osos și ajută la metabolizarea calciului. Ea are însă și alte beneficii, pe care sportivii le apreciază și anume:

  • Ajută la vindecarea oaselor și contribuie la creșterea imunității
  • Reduce inflamația și astfel calmează durerea
  • Ajută în recuperare după antrenament sau alte activități fizice.

Lipsa vitaminei D în organism a fost asociată cu multe probleme de sănătate: sindrom de oboseală cronică, fibromialgie, boli de inimă, diabet, hipertensiune arterială, boli paradontale, boli autoimune, risc de accidentare și altele.

Somnul și performanța atletică

Conform unui studiu recent, durata și calitatea somnului afectează performanța atletică la sportivii de elită. Cercetătorii au precizat aspecte interesante despre calitatea somnului, care diferă în funcție de cronotipuri și deci, asta produce diferențe de performanță la sportivi.

Există patru cronotipuri la oameni:

  • Cei care se trezesc greu și sunt obosiți dimineața
  • Cei care dorm minim 8 ore pe noapte și au un program organizat de somn
  • Cei care se trezesc dis-de-dimineață, în zori, își fac treburile dar nu pot fi atât de energici până seara
  • Cei care se trezesc greu dimineața și întârzie la muncă, ei au nevoie de două căni de cafea pentru a se simți mai plini de energie.

Cronotipul unui sportiv ar putea crește competitivitatea. Sportivii ar trebui să-și planifice programele de antrenament în funcție de tendințele cronotipice individuale, pe care este bine să le cunoască. Cronotipul reflectă timpul în care sportivul face tot posibilul pentru a reuși.

Calitatea somnului depinde de durata acestuia, eficiența și tulburările ce apar. Somnul este un factor esențial în îmbunătățirea performanței sportive. Cortizolul, creat de stresul psihofiziologic, a fost asociat cu performanțele slabe la sportivi, deci stresul trebuie evitat neapărat.

Depresia la sportivi scade performanța și împiedică recuperarea rapidă

Depresia la sportivi nu este ceva tocmai neobișnuit, având în vedere faptul că sportul creează și stres concurenților. În general, sportivii nu vorbesc despre problemele pe care le au cu depresia sau cu anxietatea și caută soluții în secret, pentru atenuarea acestor afecțiuni.

Semnele de depresie la sportivi sunt scăderea performanței în competiție, oboseala, eșecul recuperării, stările de nervozitate, nerăbdare și altele. Oboseala ce apare din cauza depresiei poate duce la accidente, lovituri la antrenamente, produse din neatenție.

Alte consecințe ale depresiei sunt izolarea socială, scăderea plăcerii pentru anumite activități, schimbarea obiceiurilor de somn, de alimentație, a atitudinii și caracteristicilor de personalitate. Oamenii depresivi devin mai nervoși sau mai irascibili, nu mai au suficientă răbdare, sunt dificili.

Principalele motive pentru care sportivii folosesc ulei CBD

Studiile cercetătorilor arată proprietățile și beneficiile cannabidiolului CBD în:

  • Creșterea imunității și a rezistenței organismului
  • Ameliorarea durerii
  • Reducerea inflamației, a stresului, depresiei și anxietății
  • Susținerea în procesul de recuperare
  • Relaxarea tensiunilor, a stărilor de nervi și îmbunătățirea somnului.

În prezent, uleiul CBD este folosit de sportivi pentru că îi face să se simtă mai plini de energie și mai odihniți, îi ajută în reducerea stresului, a inflamațiilor (ce apar din cauza efortului), dar și în creșterea rezistenței și a performanței sportive.

Joma - JSport.roJSport.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.